Pe măsură ce rezultatele simulației Evaluării Naționale captează atenția publicului, dezbaterea privind performanța academică a elevilor și îmbunătățirea acestora devine un subiect de interes național.
În această lumină, publicația „Școala9” a demarat un proiect de cercetare, dialogând cu elevi care au trecut prin această experiență în trecut, cu scopul de a extrage recomandări valoroase pentru elevii care se pregătesc de examenul crucial ce va avea loc în câteva luni.
Din interviurile realizate cu șapte elevi, absolvenți ai Evaluării Naționale și acum liceeni, se desprinde un mesaj central: deși examenul reprezintă o provocare semnificativă, succesul este posibil prin dedicare, concentrare și o pregătire sistematică. Elevii intervievati au împărtășit strategii personale și adaptări ale metodelor de învățare post-simulare, care i-au ajutat să își îmbunătățească semnificativ performanța.
Un exemplu elocvent este Maya, acum elevă în anul întâi la Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” din București, care a abordat simularea Evaluării Naționale ca pe o etapă preliminară, esențială pentru autoevaluare și ajustare a strategiilor de studiu. Îmbunătățirea notelor sale, de la 5 la 9,1 la Limba Română și de la 7 la peste 8 la Matematică, între simulare și examenul propriu-zis, evidențiază eficacitatea unei pregătiri continue și focalizate.
Luca, elev în clasa a IX-a la Colegiul Național „Victor Babeș” din București, și-a intensificat eforturile de învățare în urma rezultatelor obținute la simulare, adoptând un regim de meditații intensiv la Matematică și Limba Română. Acesta a confirmat, de asemenea, percepția diferenței de dificultate între simulare și examenul final, un aspect care subliniază importanța adaptării strategiilor de pregătire.
Pe de altă parte, Yvett, actualmente elevă în clasa a X-a la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, a subliniat necesitatea concentrării intense și a eliminării distracțiilor, precum telefonul mobil, în timpul rezolvării testelor de antrenament.
Un aspect adesea subestimat, gestionarea emoțiilor, a fost evidențiat de Raluca, care a rememorat dificultățile de concentrare cauzate de stresul și emoțiile intense resimțite în timpul examenelor. Experiența sa subliniază importanța dezvoltării competențelor de management emoțional ca parte integrantă a pregătirii pentru Evaluarea Națională.
Aceste perspective subliniază importanța unei abordări proactice și adaptative în pregătirea pentru Evaluarea Națională. Prin îmbinarea studiului individual intensiv, utilizarea eficientă a resurselor educaționale, precum meditațiile, și dezvoltarea unor strategii de gestionare a emoțiilor, elevii pot îmbunătăți semnificativ șansele de succes la acest examen crucial.
If You Have It, You Can Make Anything Look Good
Clothes can transform your mood and confidence. Fashion moves so quickly that, unless you have a strong point of view, you can lose integrity. I like to be real. I don’t like things to be staged or fussy. I think I’d go mad if I didn’t have a place to escape to. You have to stay true to your heritage, that’s what your brand is about.